четвер, 24 вересня 2015 р.

Як опріснити воду (спосіб виморожування)



Опріснення виморожуванням

Цей метод дуже трудомісткий, його неможливо автоматизувати. Дуже складно спрогнозувати ступінь очищення, іноді потрібно застосовувати декілька циклів заморожування.
Крім того, таке опріснення води не гарантує повної дезинфекції води. В першу чергу замерзає важка вода, що містить ізотоп водню, який вважається радіоактивним. Щоб уникнути цього потрібно прибирати перший шар заморожування, що ще більше ускладнює і без того непростий спосіб отримання прісної води.


Опріснення води заморожуванням засноване на тому, що при повільному охолодженні води нижче 0° кристали прісного льоду, які змерзаються в агрегати, утворюються раніше, ніж замерзає розсіл. При поступовому нагріванні замерзлий між прісним льодом розсіл перейде у рідкий стан і буде стікати раніше, ніж почнуть танути кристали прісного льоду. При подальшому таненні утворюється прісна вода.
Перед подачею опрісненої води у водопровідну мережу її необхідно знезаражувати.




Колосальні ресурси чистої прісної води (близько 2 тис. км3) укладені в айсбергах, 93% яких дає материкове заледеніння Антарктиди. Водний запас крижаних гір, щорічно відколюються від льодовиків і плавають в океані, приблизно дорівнює кількості води, що міститься в руслах всіх річок світу і в 4-5 разів перевищує те, що зможуть дати всі опріснювачі наприкінці нашого століття. Вартість прісної води, що міститься в айсбергах, що утворюються тільки за рік, оцінюється в трильйони доларів виходячи із сучасних цін на опріснену воду.
Однак при використанні водних ресурсів айсбергів великі складнощі виникають на стадіях розробки і здійснення способів доставки їх до посушливим районам узбережжя. Відомо чимало інженерно-економічних розрахунків і проектів транспортування айсбергів до місць споживання води, що вказують на реальність такої незвичайної морської операції. Так, для буксирування айсберга в 10 млрд. тонн зі швидкістю 2 км / год необхідна тягова сила, рівна 225 тис. л. с. Таке зусилля можуть створити декілька морських буксирів або криголамів.
Відповідно до одного із зарубіжних проектів, розробленим для доставки до берегів Саудівської Аравії айсберга обсягом близько 180 млн. м3 (довжина – 1 км, ширина – 600 м, висота – 300 м) з середньою швидкістю 1852 м / ч, буде потрібно 5-6 буксирів потужністю 15 тис. л. с. кожен, використовуваних нині для буксирування морських бурових платформ. На час транспортування айсберг повинен бути захищений від спеки пластиковим матеріалом, що дозволить втратити за час шляху не більше його обсягу.
Проекти транспортування айсбергів до берегів Каліфорнії та Австралії рекомендують маршрути руху в першому випадку по холодна Перуанська течія, а в другому – спочатку по холодному Антарктичному круговому течією, потім по такому ж Західно-Австралійському течією. Шлях до Південній Африці прокладається по Антарктичному круговому течією і далі по Бенгальському течією. За існуючими оцінками, вартість води, отриманої з антарктичних айсбергів, дорівнює приблизно півдолара, а при масовій їх доставці до посушливих районах вона може понизитися в 5 разів, що зробить цей спосіб отримання прісної води нерентабельним.












Немає коментарів:

Дописати коментар