понеділок, 7 вересня 2015 р.

Освітня галузь “Природознавство” (Держ стандарт)

Державний стандарт початкової освіти


Освітня галузь “Природознавство”
Метою освітньої галузі “Природознавство” є формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння 
  • системи інтегрованих знань про природу, 
  • способів навчально-пізнавальної діяльності, 
  • розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.
Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:
виховання соціально активної особистості, яка усвідомлює свою належність до різних елементів природного середовища, здатна мислити, бережливо ставиться до природи, людей і самого себе;
формування на доступному рівні цілісної природничо-наукової картини світу, що охоплює систему знань, яка відображає закони і закономірності природи та місце в ній людини;
розвиток розумових здібностей учнів, їх емоційно-вольової сфери, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування;
забезпечення єдності інтелектуального та емоційного сприйняття природи з практичною природоохоронною діяльністю;
засвоєння традицій українського народу у відносинах людини з природою;
оволодіння доступними способами пізнання предметів і явищ природи та суспільства.



Відповідно до базового навчального плану предмет “Природознавство” вивчається з 1 по 4 клас по дві години на тиждень.

Освітня галузь “Природознавство”
 Зміст початкової загальної освіти
 Об’єкти природи
ДЕРЖАВНІ ВИМОГИ
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
мати уявлення про природу, її складові, тіла, речовини, їх властивості; 
про різноманітність живих організмів (віруси, бактерії, гриби, рослини, тварини), особливості їх будови, росту, розвитку, процесів життєдіяльності та поведінки, про значення живих організмів у природі; 
про перетворення і збереження речовин і сонячної енергії у природі, про теплові процеси та енергоносії; 
про організм людини як єдине ціле

розрізняти предмети неживої природи, організми, рукотворні об’єкти, агрегатні стани речовин; 
представників окремих груп організмів і деякі ознаки пристосування їх до навколишнього середовища;
органи і системи органів людини

розпізнавати явища природи, пояснювати їх причини

розуміти значення сонячного світла і тепла на Землі

застосовувати знання для охорони природи та збереження тепла і електроенергії у побуті
Взаємозв’язки в природі
мати уявлення про цілісність природи 
знати про добові та сезонні зміни у природі; причини їх періодичності
встановлювати найпростіші взаємозв’язки в неживій і живій природі, між організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами на певній території та господарською діяльністю людини
Земля — планета Сонячної системи
мати уявлення про Всесвіт і Сонячну систему
форму і будову Землі, рух Землі навколо осі і навколо Сонця, 
про материки і океани, особливості їх природи, населення Землі; 
орієнтуватися на місцевості; працювати з планом, глобусом і картами
Україна на планеті Земля
мати уявлення про розташування природних зон на території України, особливості їх природних умов, рослинного і тваринного світу
знати розташування України на глобусі, карті світу, півкуль і Європи

розрізняти за умовними знаками основні форми земної поверхні, моря, найбільші річки та озера України
розпізнавати найхарактерніші рослини і тварини своєї природної зони
Рідний край
мати уявлення про особливості погоди своєї місцевості
знати розташування рідного краю на карті України
розпізнавати форми земної поверхні на місцевості
Охорона і збереження природи
мати уявлення про цінність природи для життя людей, залежність життя людей від стану навколишнього середовища, про охорону об’єктів неживої і живої природи
знати про значення Червоної книги і заповідних територій для охорони природи
виконувати правила поведінки у природі; брати участь у природоохоронній діяльності; дотримуватися народних традицій у ставленні людини до природи
Методи пізнання природи
вести спостереження за предметами і явищами неживої природи та їх змінами, за організмами, їх поведінкою
проводити досліди з метою пізнання властивостей тіл і речовин, виявлення особливостей росту, розвитку і поведінки організмів

уміти фіксувати результати спостережень і дослідів; користуватися приладами, необхідними для пізнання природи, таблицями, діаграмами, схемами



Прогама 1

Прогама 2 спрощена

Підручники



1
Природознавство
Природознавство (підручник)
ВД «Освіта»
2012
1
Природознавство
Природознавство (підручник)
Генеза
2012


2
Природознавство
Природознавство (підручник)
ВД «Освіта»
2012
2
Природознавство
Природознавство (підручник)
Генеза
2012


3
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Генеза
2014
3
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
ВД «Освіта»
2014


4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Генеза
2015
4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
ВД «Освіта»
2015
4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Ранок
2015
4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Грамота
2015
4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Навчальна книга - Богдан
2015
4
Природознавство
Природознавство (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів)
Підручники і посібники
2015



Календарні плани

1 клас катендарно-тематичне планування з природознавства

2 клас катендарно-тематичне планування з природознавства

3 клас катендарно-тематичне планування з природознавства

4 клас катендарно-тематичне планування з природознавства










Немає коментарів:

Дописати коментар