вівторок, 10 березня 2015 р.

Проект для 2 класу на програмову тему 2 : ПРИРОДА ВЗИМКУ



План реалізації навчального проекту екстерна
Пункти реалізації
Примітки екстерна
Примітки вчителя
Номер навчального проекту
№___

Екстерн-автор проекту (прізвище, ім’я, по батькові)


Навчальний клас екстерна


Назва навчального закладу
ЗНЗ «Спеціалізована школа «Славія»

Місто


Вчитель-наставник екстерна (прізвище, ім’я, по батькові)


Опис проекту
Назва проекту


Основні питання
Ключове питання

Як допомогти тваринам і рослинам вижити взимку?
Тематичні питання

ТЕМА 2.ПРИРОДА ВЗИМКУ
Змістові питання

Зима. Ознаки зими в неживій природі. Планування спостережень за природою взимку. Замерзання води. Лід. Дослідження замерзання води, властивості льоду (розширення води за замерзання, плавання льоду у воді). Погода взимку (зміна температури, хмарність, опади). Ожеледиця, заметіль. Народні прикмети про погоду взимку. Рослини взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку.
Тварини взимку. Птахи і звірі взимку. Турбота людей про тварин взимку.
Стислий опис проекту

Екскурсія. Спостереження за природою взимку.

Творче завдання. Складання казки про зиму.

Дослідницький практикум. Чому виникають іній на ґрунті і траві,  паморозь на гілках дерев, бурульки на дахах?

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект
природознавство, літературне читання, математика, українська мова, трудове навчання, інформатика, образотворче мистецтво
Класи, яких стосується навчальний проект
2 клас
Теми та вимоги державних освітніх стандартів та державних навчальних програм, що реалізуються даним проектом


Учень:
описує ознаки зими в неживій природі;
називає  три стани води;
характеризує особливості замерзання води;
властивості льоду;
знає правила поведінки на льоду під час катання на ковзанах, санках;
розпізнає хвойні рослини своєї місцевості;  зимуючих птахів своєї місцевості;
характеризує стан дерев, кущів, трав’янистих рослин  взимку;
лід як один із станів води  
зміну стану води при замерзанні;
красу природи взимку та позитивні емоції,
знаходить  інформацію (за завданням вчителя) у підручнику або інших джерелах (енциклопедіях, довідниках, науково-популярних виданнях) про природу взимку, обговорює  знайдену інформацію;
спостерігає за природою взимку в групі та індивідуально;
за формою сніжинок, інею, паморозі, бурульок;
з’ясовує умови виникнення інею, паморозі, бурульок;
фіксує результати вимірювання довжини тіні від гномона у таблиці;
обговорює в групі результати спостережень за природою взимку;
як можна допомогти тваринам;
презентує виконане творче завдання;
перевіряє народні прикмети про погоду взимку;
використовує просте лабораторне обладнання (лупу);
дотримується інструкцій і правил безпеки життєдіяльності під час спостережень, екскурсій;
допомагає тваринам взимку(в групі або самостійно).

Навчальні цілі та очікувані результати, яких хоче досягти екстерн в даному проекті
Освітня мета:
Практична мета:
Навчальна мета:
Розвивальна мета:
Виховна мета:

Тип проекту:
Довготривалий
Короткотривалий
Колективний
Індивідуальний
Ігровий
Науковий
Інформаційний
Експериментальний
Мистецький
Практичний (діяльнісний)
Мовленнєвий, мовний,
Соціокультурний
Екскурсійний
Спортивний
Тип проекту:
Довготривалий
Колективний або Індивідуальний
Науковий
Інформаційний
Експериментальний
Мистецький
Практичний (діяльнісний)
Мовленнєвий, мовний,
Соціокультурний
Екскурсійний


Діяльність екстерна під час проекту
Підготовчий етап:
Вибір теми та визначення завдань проекту
Розробка структури проекту та плану роботи над ним
Залучення необхідних учасників проекту, розподіл завдань між учасниками
Визначення необхідних для реалізації проекту джерел інформації
Формування уявлень про бажані результати, визначення форми оформлення результатів
Вибір теми та визначення завдань проекту

1. Опрацювати інформацію в підручнику з природознавства на тему "Природа взимку"(с. 62-81) та знайти додаткову інформацію

(в енциклопедіях, довідниках, науково-популярних виданнях) про природу взимку;та обговорити її в групі.
2. Створити Щоденник спостережень за природою взимку. В якому відобразити

1. Спостереження за зміною тіні гномона.



2. Календар погоди (зміна температури, хмарність, опади, форма сніжинок, хуртовина, заметіль, вітер, стан води: ожеледиця, іній тощо)

3. Спостереження за рослинами

4. Спостереження за тваринами.

3. Спранувати та повести екскурсії. Спостереження за природою взимку. Під час екскурсії з'ясувати питання:
Спостерігати за ознаками зими та перевірити справдження народних прикмет про зиму.
Спостерігати за допомогою лупи та без неї за формою сніжинок,
інієм на ґрунті і траві,  памороззю на гілках дерев, бурульками на дахах, льодом на річці, в калюжі.
Спостерігати за життям та підготовкою до зими рослин і тварин в своїй місцевості, з'ясувати чого потребують рослини та тварини взимку, як можна їм допомогти пережити зиму та захистити їх.
Фіксувати свої спостереження на фото та відео, в щоденнику спостережень, малюнках, витинанках та ін.
 


3. Творче завдання. Скласти казку про зиму (книжка-саморобка, лепбук).
Створити годівницю для тварин. Проект захисту ялинок під час Новорічних свят.


Розробка структури проекту та плану роботи над ним
 1 рівень (максимальний бал 6) (пошуково- репродуктивний) - перевтілення - літератори-історики-художники-митці-творці - .
Завдання: Знайти інформацію у підручнику або інших джерелах (енциклопедіях, довідниках, науково-популярних виданнях) про природу взимку;та обговорити її в групі.

Про народні прикмети про погоду взимку.
Зима. Ознаки зими в неживій природі.
Погода взимку (зміна температури, хмарність, опади). Ожеледиця, заметіль.
 Замерзання води. Лід. Дослідження замерзання води, властивості льоду (розширення води за замерзання, плавання льоду у воді).
Правила поведінки на льоду під час катання на ковзанах, санках;
інструкції і правила безпеки життєдіяльності під час спостережень, екскурсій взимку;
 Рослини взимку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку.
Тварини взимку. Птахи і звірі взимку. Турбота людей про тварин взимку.

2 рівень (максимальний бал 9) - пошуково-дослідницький-- планування і реалізація - перевтілення дослідники - фізики, географи, математики, інформатики
   Створити Щоденник спостережень та фіксувати у ньому результати спостережень за природою взимку.

Проведення екскурсій для спостереження за зимовою природою. Практичної роботи: спостереження за допомогою лупи за формою сніжинок, таненням снігу, та ін. Фіксування результатів спостережень в щоденнику спостережень, на фото та відео, в книзі-саморобці.

 3 рівень (максимальний бал 12) - творчий - підбиття підсумків та оформлення результатів- перевтілення - літератори-історики-художники-митці-творці
Виготовити книгу саморобку "Казка про зиму" з ілюстраціями, витинанками сніжинок, фото та ін.
Створити проект захисту ялинок під час Новорічних свят.
Виготовити годівничку для диких тварин із заздалегідь заготованим для них кормом.

Залучення необхідних учасників проекту, розподіл завдань між учасниками

Бібліотекар, батьки, старші учні, репетитор, друзі.

Визначення необхідних для реалізації проекту джерел інформації
 Підручники, Інтернет, бібліотека, журнали.


Формування уявлень про бажані результати, визначення форми оформлення результатів
 Книга саморобка "Казка про зиму" з ілюстраціями та витинанками, щоденник спостережень, годівниця для тварин, проект по захисту новорічних ялинок (виготовлення та реалізація штучних ялинок, створення театральної вистави та показ її аудиторії, створення еколистівок, екоплакатів та їх розповісюдження)


Діяльнісний етап (дослідження, реалізація):
Пошукова робота збір інформації
Обробка та аналіз матеріалу
Детальне розкриття одного або декількох з обраних матеріалів із загальної теми
Творче оформлення проекту

http://video.moippo.org.ua/gazeta/2012/31_2012_12.pdf


http://znayka.org.ua/yak-utvoryuyutsya-snizhynky.html

http://letopisi.org/images/9/98/%D0%A1%D0%BD%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0.pdf

 Дізнатися історію появи фотографій з
зображеннями сніжинок.
З'ясувати і пояснити різноманітність форм
сніжинок з точки зору симетрії.
Познайомитися з поняттям "Фрактал" і
як воно використовується в житті й де
зустрічається в природі;
Створити свою сніжинку і розмістити її в
різних додатках Google, або книжці-саморобці.

 Чи відрізняються форми сніжинок, що випали в різних місцях земної кулі, наприклад, сніжинки високогір'я, від тих, що випали на рівнині, сніжинки районів півночі, від сніжинок південних регіонів?

 Де можна побачити найкрасивіші і складні форми сніжинок?

Було б цікаво простежити залежність між формою сніжинки та умовами погоди, тому що у нас є спостереження про кількість снігу, що випадає в різних місцях, за багато десятиліть, а спостережень за формами сніжинок, що випадають в різних умовах практично немає.


Бачите як багато питань, які потребують нашого втручання!

Давайте разом проведемо спостереження і допоможемо вченим відповісти на ці питання!
Узагальнюючий (завершальний) етап:
Результати та оформлення звіту
Висновки, показ результатів
Презентація результатів (усний звіт із відеосюжетом, письмово-ілюстративний звіт)


Приблизний час, необхідний для реалізації проекту
4-5 місяці - друга половина листопада-грудень-січень-лютий-перша половина березня
Необхідні знання та навички
знання матеріалів підручника чи програми, вміння знаходити та використовувати нові джерела інформації, вміння створювати ілюстрації, вирізати сніжинки тощо, вміння складати невелику розповідь за малюнками, вміння вести щоденник спостережень за природою, вміння виготовляти годівниці для тварин, заготовляти корм, готуватись до виступу і виступати перед аудиторією, вміння обробляти та нідписувати фото в графічному редакторі
Матеріали та ресурси
канцтовари, картон та ін.
Обладнання та матеріали
комп'ютер, модем
Програмне комп’ютерне забезпечення
Графічний та текстовий редактор, браузер
Друковані матеріали
підручник, дитячі журнали, енциклопедії, довідники
Ресурси Інтернету

Що таке сніг?

Як формуються сніжинки?

Якого кольору сніжинки?

ЧОМУ НЕ МОЖНА ЇСТИ СНІГ?

Фотогріфії сніжинок російського фотографі Тимофія Черепанова, 2009 рік

Феномен трикутних сніжинок

Дослідження законів природи Гастоном Тіссандьєю Небесна лабораторія. XIX ст.

 Малюнок снижинок з «Мікрографії» Роберта Гука, 1665 рік

 Рене Декарт про форму сніжинок, 1635 рік

 Йоганн Кеплер трактат «Новорічний подарунок або про шестикутні сніжинки» (De nive sexangula , 1611)

 Скільки буває типів сніжинок? Класифікація Комісії снігу і льоду Міжнародної асоціації наукової гідрології, 1951 рік

 Повний довідник сніжинок Кеннета Лібрехта

 Класифікація сніжинок А. Г. Заморського, 1954

 «Снігові кристали: природні та штучні» японського фізика Укіхіро Накайя, 1839 рік

 Фото сніжинок Касаткіна. 1933 рік.

 Фотогріфії сніжинок російського фотографа Андрія Андрійовича Сігсона. 1870 рік

 Колекція фотографій Уільсона Бентлі "Снігові кощтовності" 1885 рік

 Структура сніжинки під електронним мікроскопом (відео)

 ЯК САМОМУ ФОТОГРАФУВАТИ СНІЖИНКИ


Результати проекту (посилання на розмішені на власному сайті екстерна, диску drive.google та YouTube)


Оцінювання досягнутих результатів проекту:
Екстерн, користуючись допомогою дорослих та старших учнів, розробляє критерії оцінювання відповідно до теми, самостійно визначеної мети та завдань проекту на основі державних вимог
Самооцінювання екстерном результатів роботи над проектом
Оцінювання колективом учителів та учнів школи результатів роботи над проектом













 

Немає коментарів:

Дописати коментар